Δήλος 2021: Εξαγωγή - Έξοδος Θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία -Κριτική - Φωτογραφίες - Ταυτότητα παράστασης

Back

13.7.2022

Δήλος 2021: Εξαγωγή - Έξοδος Θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία -Κριτική - Φωτογραφίες - Ταυτότητα παράστασης

Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός

δημήτρης καταλειφός

 

Κριτική : Θεόδωρος Γεωργίου / Καθηγητής Πολιτικής Φιλοσοφίας και Θεωρίας της Τέχνης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Όσοι βρεθήκαμε εκείνο το μαγικό δειλινό στην ερειπιώνα της Δήλου, ζήσαμε την ύψιστη αισθητική εμπειρία της ζωής μας.Ο σκηνοθέτης Νίκος Διαμαντής, με φαντασία, έμπνευση και δημιουργικό πνεύμα <<έστησε>> ένα θεατρικό ορατόριο με τον τίτλο ''Εξαγωγή'' και εμείς, ως θεατές <<κατασκευάζουμε>> τις δικές μας προσωπικές ανεμόσκαλες, για να φθάσουμε στο Απόλυτο.

[...]Ας εξετάσουμε όμως σε τρία επίπεδα {σε τρεις σφαίρες} τί ακριβώς έκανε ο Νίκος Διαμαντής και πώς εμείς οι θεατές τον ακολουθήσαμε.Στο πρώτο αφηγηματικό επίπεδο, ο σκηνοθέτης επεξεργάστηκε μια κειμενική <,συνύχηση>>,όπως  χαρακτηριστικά γράφει  ο ίδιος στο συνοδευτικό έντυπο της παράστασης. Δυο θεμελιώδη κείμενα: το ένα απο την τραγωδία του Ιουδαίου Εζεκιήλ και το άλλο με τα αποσπάσματα απο τη Βίβλο, με θέμα την Έξοδο του Μωυσή, αφηγούνται την ιστορική πορεία του ανθρώπου προς το φως της ελευθερίας και του αυτοπροσδιορισμού του. Η αφηγηματική δομή συμπληρώνεται με κείμενα του Χρήστου Χρυσόπουλου. 

Η σκηνική δραματουργία αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα: σ'ένα αναλυτικό και σ'ένα συνθετικό. Αυτά όμως τα επίπεδα συγκροτούν ένα ενιαίο σύνολο στο οποίο, θεατρική πράξη, μουσική σύνθεση και εικαστική παρέμβαση συνυπάρχουν και θα έλεγα ότι μεταξύ τους διαμεσολαβούνται. 

Η αναλυτική δραματουργία του Διαμαντή διαμεσολαβείται με την εικαστική παρέμβαση του Θανάση Μακρή, ο οποίος έχει τοποθετήσει στον ερειπιώνα της Δήλου πίνακες που απεικονίζουν τις πληγές του Φαραώ. Το θεατρικό αναλόγιο του Καταλειφού και οι πίνακες συγκροτούν μια ιδιαίτερη αισθητική ενότητα εντός του συνολικού αισθητικού αποτελέσματος.

Όταν όμως εξετάσει κανείς από τη σκοπιά της αισθητικής εμπειρίας, το θεατρικό ορατόριο του Νίκου Διαμαντή τότε θα διαπιστσώσει οτι ο άνθρωπος ως μέλος ενός κοινωνικού συνόλου επιδιώκει την έξοδο από όλους τους προσδιορισμούς που ορίζουν τη ζωή του. Ο άνθρωπος βρίσκεται διαρκώς στο καθοδόν της <<εξαγωγής>>, της συνάντησής του με το Απόλυτο. 

Ο Νίκος Διαμαντής με αυτό το θεατρικό του ορατόριο στον ερειπιώνα της Δήλου φθάνει στο απόγειο της σκηνοθετικής του δημιουργίας και εμείς ή τελοσπάντων όσοι συμμετέχουμε στην αισθητική αγγίζουμε το Απόλυτο.

άσπα ανωγιάτη

όμηρος πουλάκης

 

δανάη παπουτσή

λητώ μεσσήνη

βαγγέλης ρόκκος

ανδρέας κολίσογλου - κωνσταντίνος μίχος

τζένη σκαρλάτου

 

 

 

 

 

 

 

 

όμηρος πουλάκης, τζένη σκαρλάτου

δανάη παπουτσή

 

διαβάσατε στο link που ακολουθεί την κριτική στην ΕΦΣΥΝ https://www.efsyn.gr/nisides/311920_skiniko-aggigma-toy-apolytoy

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

«Εξαγωγή – Έξοδος», ένα θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία»
Σκηνοθεσία- Δραματουργία: Νίκος Διαμαντής
Μετάφραση: Θεόδωρος Στεφανόπουλος
Πρωτότυπα κείμενα: Χρήστος Χρυσόπουλος
Με ευχαριστίες στον Σταύρο Ζουμπουλάκη και την Κατερίνα Μάτσα
Σκηνικά – κοστούμια: Άση Δημητρουλοπούλου
Μουσική: Νίκος Βασιλείου
Κίνηση: Κωνσταντίνος Μίχος
Φωτογραφίες και βίντεο: Σταύρος Χαμπάκης
Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης
Πρόγραμμα – αφίσα: Βάσω Αβραμοπούλου
Εικαστικοί: Θανάσης Μακρής, Κώστας Ζαφειρόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Παπουτσή

ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Με τον Δημήτρη Καταλειφό
Ερμηνεύουν επίσης: Ανδρέας Κολίσογλου, Ιωάννα Μακρή, Λητώ Μεσσήνη, Δανάη Μπερή, Δανάη Παπουτσή, Όμηρος Πουλάκης, Κωνσταντίνος Μίχος, Βαγγέλης Ρόκκος, Τζένη Σκαρλάτου.
Μουσικός επί σκηνής (λύρα): Ασπασία Ανωγιατή
***
Με την Αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας
«Εξαγωγή – Έξοδος, ένα θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία»
Παρασκευή 10 και Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021
Στο πλαίσιο του θεσμού: «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού
Με τη σύμπραξη του Θεάτρου Σημείο.

 

@2022 Ισλαχανέ, Ορφανοτροφείο, Θεσσαλονίκη, 5 και 6 Σεπτεμβρίου.

ongoing project...